Ste že slišali za tematske domene?


Notice: Undefined variable: font_awesome_version in /home/kazalo89/vortex.si/httpdocs/wp-content/plugins/accesspress-social-share/accesspress-social-share.php on line 260

Tematske domeneČe ste se že kdaj soočili z registracijo domene .com, vam je zagotovo znano, kako težko je najti dobro prosto domensko ime. Ali veste, koliko omenjenih domen je ta trenutek registriranih? Po podatkih Verisign, torej po podatkih vrhovnega registrarja za domene .com, naj bi bilo teh registriranih že več kot 127 milijonov. Ker je tudi domen s končnico .net registriranih zelo veliko (več kot 15 milijonov), druge generične končnice, kot so .org, .info in .name, pa se med uporabniki spleta niso najbolje prijele, se je pojavila potreba po novih končnicah. Pojavile so se tematske domene.

Od kdaj so na voljo tematske domene?

Za tematske domene številni registrarji uporabljajo zapis nove oziroma novejše domene (ang. New Domain Extensions / New gTLDs). Glede na to, da so se prve tematske domene pojavile že v začetku leta 2014, zapis ni več najbolj primeren. V tem času so v veljavo stopile končnice .guru, .bike, .singles, .bike, .plumbing, .ventures in .holdings, zelo kmalu pa se jih je pojavilo še mnogo več. Danes obstaja že več kot 500 tematskih domen.

Vlogo za večino izmed tematskih končnic je podalo ameriško podjetje Donuts Inc. Podjetje je bilo leta 2012 v Wall Street Journal na lestvici 50 najboljših »start up« podjetij uvrščeno na 14. mesto. Junija istega leta je podjetje vložilo zahtevo za kar 307 novih končnic, za katere so organizaciji ICANN skupaj plačali skoraj 57 milijonov dolarjev – po 185.000 dolarjev na končnico.

Spoznajte tematske domene!

Katere so najbolj popularne tematske domene, najlažje odkrijemo tako, da se odpravimo na spletno stran NEOSERV.si in na ceniku tematskih domen le-te razvrstimo po priljubljenosti. Kot lahko vidimo, med najbolj priljubljene spadajo naslednje:

  • Cenik tematskih domen.pro
  • .blog
  • .promo
  • .shop
  • .top
  • .xyz
  • .one
  • .life

Poleg naštetih bi izpostavili še nekaj zelo zanimivih: .ninja, .guru, .expert, .agency, .news, .solutions, .tips in .club. Svoje domenske končnice imajo tudi institucije (.institute), podjetja (.company), bari (.bar), kazinoji (.casino), cerkve (.church), kmetije (.farm). Pozabljen ni bil niti živalski svet, saj je možno registrirati domeno .dog, .horse, .fish in podobne.

Kako tematske domene tretira Google?

Marsikdo se ne odloči za registracijo tematske domene, saj ga skrbi, da bi bil zaradi novejše domenske končnice v iskalniku Google uvrščen na nižja mesta. Po besedah Googla je takšna skrb odveč, saj njegov algoritem razvrščanja iskalnih rezultatov vse končnice obravnava enako. Več o tem si lahko preberete v zapisu na uradnem Google blogu.

Zakaj torej v iskalniku le redko naletimo na tematsko domeno? Predvsem zato, ker se zanje ne odloča veliko posameznikov, poleg tega pa so te domene mnogo mlajše. Kot verjetno že veste, pa je starost domene eden izmed pomembnejših faktorjev pri razvrščanju iskalnih rezultatov.

Ste našli prosto domensko ime v kombinaciji s tematsko končnico? Po našem mnenju ni prav nobenega razloga, da je ne bi registrirali. Zagotovo bo vaša spletna stran prav zaradi zanimive domenske končnice zelo izstopala.