Izbira ustreznega ponudnika gostovanja ni preprosta odločitev. Nanjo vplivajo številni dejavniki, kot sta zanesljivost in odzivnost ponudnika ter gostovanje na sodobnih, varnih in hitrih strežnikih. Ne smemo pa zanemariti niti lokacije strežnikov, kjer bo gostovala spletna stran.
Če ne veste, ali strežnik zakupiti pri domačem ali tujem ponudniku, si nikar ne belite glave po nepotrebnem. Ko boste prebrali današnji članek, boste natančno vedeli, katera izmed dveh možnosti bo za vas najprimernejša.
Kdaj izbrati gostovanje v Sloveniji?
Osnovno pravilo je, da naj spletna stran gostuje na strežniku v državi, kjer bo imela največ spletnih obiskovalcev. To pomeni, da je za slovenske obiskovalce najbolje, da spletna stran gostuje v Sloveniji.
Največje prednosti gostovanja v Sloveniji
Če bo spletna stran gostovala na strežniku, ki je lociran v Sloveniji, se bo nalagala bistveno hitreje, kot če bi gostovala v tujini. Na spletu vsaka sekunda šteje in če se bo vaša stran naložila nekaj sekund hitreje kot konkurenčna, imate dobre možnosti, da pridobite dodatne obiskovalce ali potencialne stranke.
2. Podpora uporabnikom
Če gostujete pri slovenskem ponudniku gostovanja, lahko pričakujete odzivno telefonsko podporo, ki je na voljo v slovenskem jeziku. Pri tujih ponudnikih je podpora večinoma na voljo samo v angleškem jeziku, preko elektronske pošte ali kontaktnih obrazcev, kar lahko bistveno podaljša čas reševanja težave.
Ko slovenski uporabnik spleta v iskalnik Google vpiše iskalni niz, ga Google na podlagi IP naslova preusmeri na Google.si. Iskalnik na ta način lahko ponudi lokalne in s tem bolj relevantne rezultate. Tako je spletna stran, ki je naložena na lokalni strežnik, v prednosti pred stranmi, ki so naložene na tujih strežnikih.
Kdaj izbrati gostovanje v tujini?
V določenih primerih je bolj priporočljivo gostovanje v tujini, še posebej če s svojo spletno stranjo ciljate izključno na obiskovalce iz oddaljene države. Če imate na primer spletno stran, namenjeno Brazilcem, potem je smiselno, da je stran naložena na strežniku, ki je v Braziliji. S tem bo dostop do spletne strani hitrejši, kar bo izboljšalo uporabniško izkušnjo. Stran bo tudi deležna več zaupanja, če bo gostovala v domači državi obiskovalcev, kot če bi npr. v Sloveniji. Tudi pri izbiri ponudnika iz tujine pa je vredno upoštevati dejavnike izbire, ki smo jih omenili na začetku prispevka.